Profª Verônica
Matéria: Inglês
Turma: 1B, 1FGHI
Entrega: 1 semana
Contato: vtezoni@prof.educacao.sp.gov.br
Dúvidas e perguntas por e-mail ou através do Centro de Mídias
Matéria: Inglês
Turma: 1B, 1FGHI
Entrega: 1 semana
Contato: vtezoni@prof.educacao.sp.gov.br
Dúvidas e perguntas por e-mail ou através do Centro de Mídias
Habilidade: (EM13LGG103) Analisar o funcionamento das linguagens, para interpretar e produzir criticamente discursos em textos de diversas semioses (visuais, verbais, sonoras, gestuais).
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Olá alunos, começamos o ano de 2021 e que ele nos traga novas experiências de aprendizado!
Me chamo Verônica e sou a professora de Língua portuguesa de sua turma.
Se precisarem entrar em contato comigo podem me enviar um e-mail ou entrar em contato pelo Centro de mídias.
A atividade abaixo se encontra na apostila do aluno (Currículo em ação, Volume 1, 2021, Pgs.85 a 90). Vocês podem fazer na própria apostila e me enviar foto, fazer no computador e me enviar o documento ou, ainda, trazer a apostila para a escola quando vierem para a aula presencial. De qualquer forma, as notas serão registradas de acordo com as atividades passadas e vistos na apostila.
As atividades também se relacionarão com as aulas do Centro de Mídias que vocês estão acompanhando.
Dúvidas podem me perguntar através do e-mail, chat do Centro de Mídias ou, ainda, nas aulas presenciais, onde darei mais explicações e tirarei dúvidas.
Bons estudos!
Olá alunos, começamos o ano de 2021 e que ele nos traga novas experiências de aprendizado!
Me chamo Verônica e sou a professora de Língua portuguesa de sua turma.
Se precisarem entrar em contato comigo podem me enviar um e-mail ou entrar em contato pelo Centro de mídias.
A atividade abaixo se encontra na apostila do aluno (Currículo em ação, Volume 1, 2021, Pgs.85 a 90). Vocês podem fazer na própria apostila e me enviar foto, fazer no computador e me enviar o documento ou, ainda, trazer a apostila para a escola quando vierem para a aula presencial. De qualquer forma, as notas serão registradas de acordo com as atividades passadas e vistos na apostila.
As atividades também se relacionarão com as aulas do Centro de Mídias que vocês estão acompanhando.
Dúvidas podem me perguntar através do e-mail, chat do Centro de Mídias ou, ainda, nas aulas presenciais, onde darei mais explicações e tirarei dúvidas.
Bons estudos!
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Use o dicionário/tradutor para traduzir as questões abaixo:
MOMENT 1
a) Fill up the first and the second columns of the KWL chart about beauty patterns:
What I know:
What I Want to know:
What I have learned:
MOMENT 2
a) Look at the picture below and circle the words inside the box that you can relate to the model
according to each topic. Look up for the words you don’t know in a dictionary.
b) Write sentences describing the model from the previous activity. Follow the example:
The model’s hair is red and curly.
The model’s eyes are gray.
MOMENT 3
a) Look at the following picture and, on your notebook, answer the questions. You can use the
frames to help you do that.
1. Was this picture taken in an ordinary situation?
__________________________, this picture was taken for ___________________________.
2. What is the profession of the people in the picture?
The women in the picture are ___________________________________________________.
3. Where do you usually see pictures like this?
I usually see this kind of picture in _______________________________________________.
4. In your opinion, do the women in the picture look natural? Why?
________________, the women in the picture ____________ because _________________.
5. Would you say the women in the picture are beautiful? Why?
I think the women in the picture are ____________________ because __________________.
6. Do you think the media influences the way people see beauty? Why?
I think the media _____________________ because ________________________________.
b) Read the text. Circle the cognates, and look up for the words you don’t know in a dictionary.
WHY DO WOMEN WANT TO BE BEAUTIFUL?
Beauty is only skin-deep, but the perceived absence of beauty may lead to damaging social bias.
Compared to men, women may suffer more from social anxiety, prejudice, and inequality based on their
appearance. To comprehend beauty-related socio-cultural phenomena, many studies have examined
the pursuit of beauty related to body image, body perception, a body-related self-concept, and body
satisfaction. These studies have clarified factors that impact and result in the pursuit of beauty. However,
although numerous previous studies on these aspects of beauty have been conducted, there is still a
considerable controversy about why women, in particular, are focused on with a beautiful appearance.
Source: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6075765/. Accessed on July 15, 2020.
c) Answer the following questions on your notebook.
1. According to the text, do women and men react the same way to beauty?
2. What does the absence of beauty may cause? Do you agree with that?
3. In your opinion, what is beauty?
4. Do you think the media affects the way people understand beauty? Why?
d) Complete the visual organizer with words you can relate to “beauty”.
e) Choose a person you consider beautiful. Glue on your notebook a picture of that person and
explain why you chose him, or her. Use the frame below as an example to present your ideas.
The person I consider beautiful is _______________________.
He/ She is a/ an _______________________.
He/ She usually appears in/ on the _______________________.
I think he/ she is beautiful because _______________________.
Continuamos na próxima semana.
Comentários
Postar um comentário